zaterdag 12 juli 2014

450 dagen #thinkpositive, tijd voor #actpositive

Exact 450 dagen geleden gooide ik het roer om. Het waren jullie, mijn vrienden en vriendinnen (offline/online) die aan de alarmbel trokken: ‘Wim, je bent zo zuur geworden’, ‘Stop toch eens met zeuren op je facebook.’ Het kon zo inderdaad niet verder.

De oplossing zat in een klein hoekje, #thinkpositive was geboren. En zoals alle goede oplossingen, was het doodeenvoudig. Think before you tweet, maar dan met een positieve noot. ‘Zou ik dat wel zeggen? Kan ik die donkere wolk een zilveren randje geven?’ Vijf seconden positieve reflectie om elk verhaal vrolijk te maken.


De reacties waren lovend: iedereen aan de #thinkpositive. Ik kijk vandaag tevreden terug op anderhalf jaar van kleine en grote successen: veel #thinkpositive over de trein, met zelfs een column in Het Belang van Limburg, UNIZO Limburg met #thinkpositive als slogan voor ondernemers en een truitje van Mathieu Gijbels in de brievenbus om positief te supporteren voor onze Rode Duivels.

Een mooi parcours, maar toch knaagde er iets. Het gezonde verstand botste op de fysieke beperkingen van het lichaam. De woorden van Juvenalis flitsten door mijn hoofd: ‘orandum est ut sit mens sana in corpore sano’. ‘Laat ons bidden voor een gezonde geest in een gezond lichaam.’

Maar bidden bleek niet te helpen. ;-)

De weegschaal herinnert me elke morgen aan de honderd kilo die ik doorheen de dag moet slepen. Niet bepaald motiverend. Dus zet ik er het mes in. Letterlijk, dat zou te makkelijk zijn. Tijd voor een nieuwe slogan, tijd voor #actpositive.

De target is eenvoudig: 80 kilo is een prachtig gewicht voor ondergetekende. Op mijn 18e waren het er 69, dus zeker haalbaar.

De middelen om het doel te bereiken kennen we allemaal: afrekenen met de grote boosdoeners, te weinig bewegen, te veel fout voedsel en te veel alcohol.

De challenge:

  • vanaf vandaag in rechte lijn naar de tachtig kilo;
  • met een dagelijkse portie beweging;
  • geen fastfood;
  • en geen alcohol meer.

Ik reken op jullie als mijn waakhonden en beschermengelen: ‘Leid ons niet bekoring en behoed ons van het kwade.’ :-)

Doen jullie mee? #actpositive #thinkpositive

Wim

2 opmerkingen:

Unknown zei

Fantastisch idee Wim
op mij kan je rekenen als coachende hulp :-)

Unknown zei

Fantastisch idee Wim
op mij kan je rekenen als coachende hulp